Thursday, February 24, 2011

sajak : kita

Kehidupan kita penuh dengan dugaan
kadangkala berada di atas
kadangkala merundum jatuh ke bawah
itulah lumrah kehidupan.

Kehidupan alam yang begitu luas
amat sukar untuk kita fahami dan mengerti
cukuplah apa yang kita ketahui
dan kita sama-sama memahami.

Persahabatan yang kita bina tetap kukuh
semangat kita berjuang tetap utuh
agar janji yang kita persetujui
akan kita tunaikan satu hari nanti.



Sajak ini hasil penulisan saya di belakang buku nota lengkap sejarah Malaysia STPM pada tahun 2002. Lama bukan, sudah berusia 9 tahun. Iniah hobi saya ketika zaman sekolah namun tidak semua sajak yang saya tulis masih saya simpan kerana saya tidak tahu mana perginya hasil karya saya sendiri. Mujur juga saya suka untuk memenuhkan ruang kosong buku sekolah saya dengan sajak picisan ini sebagai kenangan yang terindah.Seingat saya, sajak ini saya tujukan buat dua orang rakan karib yang meninggalkan saya seorang diri mengambil STPM. Seorang ke UITM Melaka dan seorang lagi ke kolej PTPL.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...