Monday, September 22, 2008

seutuh novel ke alam realiti



mana nak sama apa yang tertulis dinovel dari realiti kehidupan kita... tak penah pun aku rasa pernah terjadi kisah hidup aku ni seumpama novel2 yang aku baca selama ni... adala sipi sipi yang seakan-akan tapi tetap tak sama...paling last aku baca novel terlepas daripada belenggu karya othman che chin...
mengisahkan seorang budak lelaki (penulis pun lelaki) yang baru tamat stpm pulang ke kampungnya diperlis...novel sekitar tahun 1969... kalo nak sama dengan aku pun cuma aku amik stpm je....namanya razman bertemu wanita idaman bernama noraisyah yang belajar dikolej tunku kursiah...sebuah novel yang memaparkan pendidikan tinggi pada masa itu...
zaman dah berubah...dunia dah maju...jadi perlu tahu..harini ada peperiksaan PSRA (peperiksaan sekolah rendah agama) tapi aku dulu SPRA (sijil pelajaran rendah agama)...huhu baru arini aku tahu tu pun tanya adik pengawas sekolah intergrasi tu...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...